חסר רכיב

אללי גבריאלה גוטהילף הררי

אללי גבריאלה גוטהילף הררי
טו בשבט תרע"ט - ו כסליו ה'תשמ"ה
06/01/1909 - 30/11/1984

נולדה בטו בשבט תרע"ט 6.1.1909 נפטרה ב-30.11.1984 בצ'רבינה סקאלה תחת השלטון האוסטרו-הונגרי ,צ'כוסלובקיה , סלובקיה של היום.

בצ'רבינה סקאלה, איזור עשיר ביערות וטבע נפלא . האב היה מנהל תחנת הרכבת המקומית ושם , בתחנה, נולדו וגדלו אמי וחמשת אחיה והוריהם.  

כשאמא הייתה בת 12 בעקבות הצטרפותו של האב למפלגה הקומוניסטית נאלצה המשפחה לעזוב את חייה הטובים והנוחים ולאחר תלתולי דרך הגיעה לקושיצה .

אבי, חילק הררי, שנולד וגדל בפולין , לודג' נשלח על ידי מאיר יערי להקים את תנועת השומר הצעיר בצ'כוסלובקיה ושם נפגשו הורי .

אבא הביא את אמא לעין שמר והצטרף חזרה אל הגרעין התנועתי שאליו השתייך ואל חבר ילדותו הקרוב ביותר חיים חדוותי. לאמא חיי הקיבוץ היו קשים. היא תמיד הרגישה לא שייכת. הפערים התרבותיים שפתיים תרמו רבות לכך. כישוריה היו בתחומים שלא נחשבו אז לבעלי ערך. היא הייתה אשת ספר ידעה, קראה ודיברה שפות רבות דבר שהקל עליה את ההסתגלות כשיצאה עם אבא לשליחויות לארצות שונות בעולם. הייתה מאד רגישה לבני אדם וידעה ליצור עמם קשר אמיתי כנה ותומך. בעת עבודתה באולפן קרה לא פעם שהביאה אמא חבר אולפן שחלה במחלה קשה לגור בביתה -בחדר הקבוצי הצנוע של אז והוא ישן על מיטתה עד שהחלים. מפני שאז השירותים של האולפן היו ציבוריים ומרוחקים מחדרם ואמא הבינה שבתנאים אלה יהיה קשה להחלים .

אפשר לומר שחיי המעשה לא היו הצד החזק שלה לעומת עולם הרוח והנפש שהיו מאד עשירים ומלאים.


תגובות לדף זה
תגובה חדשה

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!

חסר רכיב