קיבוץ עין שמר
קיבוץ עין שמר
חסר רכיב

חלומות, שברים וחלומות חדשים - מקיבוץ עין שמר לקיבוץ אמיתי

חלומות, שברים וחלומות חדשים - מקיבוץ עין שמר לקיבוץ אמיתי
מסע בעקבות הזהות הקיבוצית לאורך ציר הזמן
יום שישי, 31 בדצמבר ,2021 בשעות 8:15 - 16:30 בהדרכת ד"ר אלון גן
מפגש ראשון בסדרה

 

על הסדרה

ראשיתו של הקיבוץ היה בניסיון לעצב את האדם החדש של המהפכה הציונית בכלל, והמהפכה הקיבוצית בפרט. הקיבוץ היווה מעבדה חיה לניסיונות חברתיים חדשניים  שביקשו לעצב אורח חיים אלטרנטיבי לאורח החיים הבורגני/עירוני בכל תחומי החיים. כמו כל מהפכה, גם התנועה הקיבוצית עברה תהליכי התמסדות וחוותה את הפער בין "החלום" לבין אופן מימושו. את המהפכה הזאת הגדיר מרטין בובר: "אי כישלון למופת".

בסדרה נבקש להתחקות אחר תהליכי יסוד שעברה התנועה הקיבוצית לאורך ציר הזמן. נתהה על סוד הקסם הקיבוצי בראשית הדרך, על הגורמים שהובילו לתהליכי השינוי וההפרטה בקיבוצים,  וניפגש עם ניסיונות חלוציים המבקשים לעצב קיבוצים "אחרים" ולצקת תוכן ומשמעות מחודשת לרעיון הקיבוצי.

היכן נבקר?

עין שמר: חלומות, שברים וחלומות חדשים נתחיל את הסיור בחצר הראשונים של הקיבוץ שם נתחקה אחר ראשית הדרך ומאפייני היסוד של אורח החיים הקיבוצי. נמשיך בהצגת תהליכי השינוי וההפרטה שעברו הקיבוצים בכלל, ועין שמר בפרט. נחתום במפגש עם חברי עין שמר בו נבחן את יחסם לתהליכי השינוי שעברו על הקיבוץ.

קיבוץ עירוני אמיתי - קיבוץ מחנכים נמשיך לקיבוץ מחנכים שחלקו חי בגבעת חביבה וחלקו בחריש. ניפגש עם קבוצת צעירים חדורי אמונה ושליחות המבקשים לעצב קיבוץ אחר, ונתחקה אחר תהליכי צמיחה והתחדשות של קומונות, קיבוצים עירוניים,  קיבוצי  מחנכים  וקהילות שיתופיות המנסים לצקת משמעות חדשה ברעיון הקיבוצי.

איפה נפגשים?

אוטובוס יצא בשעה 8:15 מיד טבנקין בסמינר אפעל, ויעצור בכמה תחנות בדרך לעין שמר.

חזרה משוערת לאפעל בשעה .16:15 ניתן להגיע באופן עצמאי לעין שמר בשעה .9:30

איך נרשמים?

היציאה לסיור מחייבת הרשמה ותשלום מראש.

כל פרטי הסיור והתשלום ישלחו ישירות לנרשמים.

לתוכנית הסיור - הקישו כאן
לטופס הרשמה - הקישו כאן

כמה זה עולה לנו?

עלות סיור לאדם - 80 ₪  (התשלום כולל כניסה למוזיאון עין שמר)

לפרטים נוספים

נעמיקה ציון, 054-7689181nomika@migvan.org.il

 

חסר רכיב